INFOSERVIS AKAMONITORu

Kopie zpráv zasílaných pracovníkům FEK-ZČU. Weblog je součástí vzdělávacího a zpravodajského portálu AKA MONITOR www.akamonitor.cz. Stránka weblogu není veřejná, je přístupná pouze osobám, zařazeným do databáze Infoservisu Akamonitoru. Kopírování obsahu je podmíněno souhlasem správce weblogu - doc. Arnošta Katolického.

Moje fotka
Jméno:
Místo: Plzeň, Czechia

Internetový publicista provozující AKA-MONITOR ISSN 1804-042X www.akamonitor.cz,.

23.7.09

Windows 7 RC - slideshow - ukázka prostředí OS

Letošní rok je i v oblasti ICT rokem mnoha novinek.
Jednou z nich je uvedení nového operačního systému
firmy Microsoft - Windows 7.
Název verze, která by měla posloužit k vychytání
posledních nedostatků, je "Windows 7 RC". Můžete si ji
nainstalovat a pokud ji aktivujete, bude Vám sloužit
jako legální produkt do února 2010. Získat ji lze
buď stažením z webu, nebo využitím přílohy některého 
počítačového časopisu. Stažení doporučuji pouze tehdy,
máte-li opravdu rychlé připojení k internetu, neboť
WIN7RC oproti XP a Vistě pěkně narostl.
Patřím k těm, kteří se po prvních zkušenostech v OS
Windows Vista rychle vrátili k starému osvědčenému
XP-čku. Rozhodl jsem se vyčkat na systém, který by
byl povedenější než Vista, která dosti dlouho zápasila
se spolehlivostí.
Víte, že jsem - co se týče ICT - hodně zvědavý, a proto
jsem neváhal a jakmile jsem Windows 7 RC získal,
ihned jsem si je nainstaloval. Instalace proběhla bez
větších problémů. Přestěhoval jsem vše co šlo z disku C
na disk D, abych pro nový systém uvolnil co nejvíce
místa. Doporučuje se aspoň 7 GB volného prostoru.
XP-čka mi instalační program sám uložil do "OLD"
adresáře.
Netroufám si systém ještě hodnotit, nainstaloval
jsem k WIN 7RC balík MS Office 2007, ale žádnou větší
práci jsem na něm zatím nespustil.
Abyste si mohli udělat představu o prostředí nového
operačního systému, pořídil jsem přes 80 výřezů,
z nichž jsem sestavil slideshow, kterou jsem vystavil
na adrese:
http://www.akamonitor.cz/slideshow/win7rc/
Slideshow vám umožní získat první představu. Česká
l
okalizace je sice na webu ke stažení, ale jistě ještě
prodělá řadu změn, takže jsem zvolil verzi originální.
N
epochybuji o tom, že autoři článků a recenzenti jistě
využití dobu prázdnin k tomu, aby nám v zářijových
číslech časopisů přiblížili systém detailněji. Tato
moje slideshow vám usnadní jejich porozumění.
A jedno doporučení: pokud si WIN7RC nainstalujete,
v
ěnujte pozornost nastavení režimu aktualizace.
I
když má jít o verzi, která se od finální verze nemá
příliš lišit, přece jen je frekvence aktualizace dosti
značná a může chod programu značně zpomalit.

Zdraví Vás Arnošt KAtolický